Impulz: Drak začal ohrozovať kráľovstvo.
Hrozba: Plní sa proroctvo, ktoré spomína draka, kráľovstvo a pustinu.
Znamenia:
Impulz: Podvedená čarodejnica zoslala na mesto mor.
Hrozba: Mesto vymrie kvôli ničivému moru.
Znamenia:
Kvôli výskytu draka sa začnú v kráľovstve objavovať drakobijci, ktorých veliteľ chce obsadiť oslabený trón.
Mor sa môže začať šíriť do iných miest. Čarodejnica premení padlých na svojich služobníkov a vytvorí vlastnú ríšu nemŕtvych.
Pri používaní hrozieb, impulzov a znamení bohato využívaj prostredie, opisy a cudzie postavy.
Použi akciu nepriateľa, prostredia alebo nebezpečenstva
Špeciálny útok, prekvapenie zo zálohy, padajúce kamenie.
Odhaľ neželanú skutočnosť
Podvodník na vás ušil búdu. Vzduch v komore sa rýchlo míňa. Netvora nemožno zraniť konvenčnými zbraňami.
Priblíž príznaky blížiaceho sa nebezpečenstva
Voda v miestnosti viditeľne stúpa. Teplota na hore prudko klesá. Obchodník sa zajakáva a výrazne potí.
Spôsob zranenie
Sek, prásk, škrt, švih!
Znič postavám zdroje
Šíp sa po náraze zlomil. Vrhacia dýka sa stratila. Zásoby jedla sa míňajú. Mága kúzlo vyčerpalo.
Obráť akciu postáv proti nim
Kým si zväzoval banditu, jeho druhovia sa vrátili z obhliadky! Dýka sa skĺzla po povrchu a zranil si sa sám.
Rozdeľ postavy
Mohutný prúd vody vás zmiatol, každého do inej kanálovej rúry. Je hoden odmeny zlodej alebo druid?
Predstav príležitosť využívajúcu schopnosti tried
Zem je načisto podupaná. Zišiel by sa vám stopár.
Využi nevýhodu ich triedy, rasy alebo výbavy
To mesto je známe tým, že zlodejov okamžite popravujú.
Ponúkni príležitosť, za odmenu alebo bez nej
Ak sa trocha nahneš, možno sa ti podarí vziať strážnikovi zväzok kľúčov bez toho, aby si ho zobudil.
Uveď postavu do nebezpečenstva
Zdá sa, že jeden z trollov si ťa všimol a blíži sa k tebe!
Povedz postavám požiadavky a dôsledky
Špión ti tú informáciu prezradí, ale bude ťa to stáť najmenej 10 zlatiek.
Zranenie = 1d6 + veľkosť + nebezpečnosť
Zdravie = 10 + 2 × veľkosť
Zbroj = podľa tabuľky zbroje
Mana = 10 + 2 × nebezpečnosť
Hodnota zbroje je jasná – je určená tabuľkou zbroje, uvedenej pri tvorbe postáv. Aby si ju nemusel zbytočne hľadať, tu je znova:
žiadna zbroj | látka, mäso, pokožka | 0
ľahká zbroj | hrubá koža, kožušina, štít | 1
stredná zbroj | krúžkové brnenie, pavéza | 2
ťažká zbroj | plátované, dračie, kostené brnenie | 3
magická zbroj | magická ochrana | 4
Isto sa však pýtaš, čo znamenajú hodnoty veľkosť a nebezpečnosť.
hodnota | porovnanie s človekom
+3 | trikrát taký veľký
+2 | dvakrát taký veľký
+1 | človek s rukami nad hlavou
-1 | po pás
-2 | po kolená
-3 | po členky
bonus | nepriateľ / prostredie
+2 | určený, zostrojený pre boj alebo lov
+1 | skúsený, efektívny bojovník
0 | bežný človek, zúfalé zviera, lovecká pasca
-1 | starý, slabý alebo chorý
-2 | mláďa, zmrzačený tvor, stará pasca
Hodnotu nebezpečnosti potom pripočítaj k celkovému zraneniu, ktoré postava spôsobí.
Víly dokážu liečiť zranenia dotykom, obrovské škorpióny majú bodec s jedom, nočné besy dokonale vystrašia obeť.
Dýcha pod vodou. Žerie ľudské mäso. Odolný voči bodným útokom. Jeho útok ignoruje zbroj.
Mana = 10 + 2 × nebezpečnosť
Zodpovedaním týchto otázok vieš potom z každej postavy a tvora dostať omnoho viac.
Jeden deň putovania = 1 zásoby.
Keď sa postavy vydávajú na cestu, ktorá iba vedie k cieľu a sama o sebe nie je veľmi zaujímavá, vyzvi hráčov, aby svojim postavám rozdelili nasledujúce funkcie:
Každá postava s rolou potom podstúpi skúšku na vedomosť (KNW).
| Skaut včas zbadá nebezpečenstvo
| a celá skupina získa stav pripravený.
10+ | Veliteľ skráti trvanie cesty
| o niekoľko hodín – sám rozhodni, o koľko.
| Plánovač zníži spotrebu jedla
| potrebnú na túto cestu o 1 zásobu.
----+---------------------------------------------
| Skaut nebezpečenstvo zbadá,
| ale nemáte dostatok času pripraviť sa naň.
7-9 | Veliteľovi bude cesta trvať
| presne takú dobu, ako naplánoval.
| Plánovač spotrebu jedla nijako nezníži.
Ak sa výpravy účastní menej postáv, alebo nesúhlasia s pridelenou funkciou, vyhodnoť každú nepridelenú funkciu tak, ako keby zlyhala vo svojej skúške.
Keď sa stane, že putujúce postavy nemajú dostatok zásob na cestu, za každý chýbajúci diel zásob im udeľ stav hladný alebo smädný podľa prostredia, ktorým putujú.
Predmetu, ktorý je efektívny na väčšiu vzdialenosť ako dotyk, zapíš túto vzdialenosť cez spojovník.
Aby sa hráči nemuseli zaťažovať rátaním vzdialeností na presné jednotky, používaj radšej hodnoty podľa nasledujúcej tabuľky:
dotyk | dosah | blízko | ďaleko
-------+---------+---------+-------
0 stôp | 10 stôp | 60 stôp | viac
Kopija – dosah, Prak – blízko, Luk – ďaleko.
Zranenie = 1d6 + veľkosť + nebezpečnosť
Zdravie = 10 + 2 × veľkosť
Zbroj = podľa tabuľky zbroje
Mana = 10 + 2 × nebezpečnosť
Hodnota zbroje je jasná – je určená tabuľkou zbroje, uvedenej pri tvorbe postáv. Aby si ju nemusel zbytočne hľadať, tu je znova:
žiadna zbroj | látka, mäso, pokožka | 0
ľahká zbroj | hrubá koža, kožušina, štít | 1
stredná zbroj | krúžkové brnenie, pavéza | 2
ťažká zbroj | plátované, dračie, kostené brnenie | 3
magická zbroj | magická ochrana | 4
Isto sa však pýtaš, čo znamenajú hodnoty veľkosť a nebezpečnosť.
Postih k útoku a zdraviu
-1 | siaha človeku po pás
-2 | siaha človeku po kolená
-3 | siaha človeku po členky
Bonus k útoku a zdraviu
+1 | ako človek s rukami nad hlavou
+2 | dvakrát taký veľký ako človek
+3 | veľký ako voz
bonus | nepriateľ / prostredie
+2 | určený, zostrojený pre boj alebo lov
+1 | skúsený, efektívny bojovník
0 | bežný človek, zúfalé zviera, lovecká pasca
-1 | starý, slabý alebo chorý
-2 | mláďa, zmrzačený tvor, stará pasca
Hodnotu nebezpečnosti potom pripočítaj k celkovému zraneniu, ktoré postava spôsobí.
Zodpovedaním týchto otázok vieš dodať svojim postavám hĺbku a urobiť z nich o čosi uveriteľnejšie tvory.
Mana = 10 + 2 × nebezpečnosť
Bič – dosah [1] | 8
Kosák (krvácanie)[1] | 6
Dýka – dotyk, blízko (hlboká rana)[0] | 5
Hák (hlboká rana)[1] | 6
Sieť – dosah (spútaný)[2] | 12
Jed (otrávený, uspaný)[0] | 10
Hviezdice – blízko [0] | 8
Šípky – blízko (otrávený, uspaný)[0] | 5
Ihlice (hlboká rana)[0] | 5
Palcát (omráčený)[1] | 4
Sekerka [1] | 5
Oštep – dosah, blízko [1] | 5
Remdik [1] | 6
Šabľa [1] | 12
Kord (bodnutý)[1] | 15
Krátky meč [1] | 10
Dlhý meč – dosah [1] | 15
Bojová sekera [2] | 17
Kopija – dosah [1] | 8
Palica – dosah [1] | 4
Veľký meč [2] | 20
Halapartňa – dosah [2] | 15
Mlat (omráčený)[4] | 13
Bojové kladivo (otrasený)[4] | 15
Krátky luk – blízko [2] | 15
Dlhý luk – ďaleko [2] | 20
Skladaný luk – blízko [1] | 18
Ľahká kuša – blízko [1] | 17
Ťažká kuša – ďaleko [2] | 25
Prak – blízko [0] | 7
Strhané šaty [1] | 5
Roľnícke šaty [1] | 20
Zemianske šaty [1] | 100
Kráľovské šaty [2] | 250
Vypchávaná zbroj [1] | 40
Kožená zbroj [1] | 70
Krúžková zbroj [2] | 100
Plátovaná zbroj [3] | 200
Pästný štít [0] | 7
Guľatý štít [2] | 15
Veľký štít [2] | 20
Pavéza [5] | 30
Bandáže (nekrvácajúci)[1] | 5
Masti a byliny (vyliečený)[1] | 10
Liečivý elixír (vyliečený)[0] | 50
Elixír proti (stav) [0] | 30
Protijed (odstráň otravu)[0] | 25
Zásoby (nasýtený, napojený)[1] | 3
Lano – blízko [2] | 5
Spací vak [2] | 4
Pochodeň – dosah[1] | 1
Lampáš – blízko [1] | 5
Výbava (trieda) | 150
Búda | 20
Zrub | 500
Dom | 2 500
Vila | 50 000
Sídlo | 125 000
Pevnosť | 75 000
Hrad | 250 000
Mesačné náklady na údržbu/daň | 1% z ceny
Náušnica | 5
Prsteň | 10
Náramok | 20
Náhrdelník | 30
Koruna, diadém | 50
Drahokam | 10
Vačok s mincami | 20
Truhlička s mincami | 100
Minca | 1
Uzlík [2] | 2
Torba [4] | 4
Vak [6] | 10
Batoh [8] | 20
Truhlica (neohrabaný)[10] | 40
Prenájom skladu na týždeň [30] | 10
Oslík [12] | 50
Kôň [15] | 75
Voz [30] | 150
Plť [30] | 200
Mesačné náklady na údržbu | 1% z ceny
Izba na týždeň v hostinci na vidieku | 15
Izba na týždeň v mestskom hostinci | 30
Izba na týždeň v nóbl hostinci | 40
Mesačný vojenský žold | 30
Týždenný plat za bežnú prácu | 8
Spoločnosť na večer | 20
Úprava bežného predmetu | cena + 50
Očarovanie predmetu | cena + 100
Oprava poškodeného predmetu | 25% z ceny
Ošetrenie liečiteľom | 15